דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פשפשים מכת המדינה. 

מאת    [ 15/03/2017 ]

מילים במאמר: 575   [ נצפה 2001 פעמים ]

הדברת פשפש המיטה – מהו מחזור החיים של הפשפשים

הדברה נגד פשפש המיטה  היא אינה הדברה רגילה. כאשר אנו מבצעים הדברת פשפשים חשוב להדביר את הפשפש לצמיתות. אם לא נדביר אותו לצמיתות, לאחר תקופה קצרה יתרבו הפשפשים בבית, יטרדו ויציקו לנו מחדש. הקושי שיש בהדברת פשפש המיטה הוא העובדה כי הפשפשים מסתתרים במקומות חשוכים, בסדקים צרים ובמקומות שקשה להגיע אליהם.  בשנים האחרונות פיתחו הפשפשים עמידות לחומרי הדברה מסוגים שונים, לכן רק חברת הדברה מקצועית יכולה לבצע את הדברת פשפשים בהצלחה.  מחזור החים של הפשפשים הוא בעל שלושה שלבי התפתחות הנקבה מטילה ביצים, הביצה מתפתחת לנימפה ואחר כך לבוגרים. ביצי הפשפשים לבנות ועטופות בקליפה שקופה, דקה ומבריקה. שלב הנימפה נמשך בין ארבעה עד שישה ימים עד שנוצר הפשפש הבוגר.

הפשפשים מעדיפים לשהות במקומות מוסתרים בעיקר על מצע מחוספס. הם מצויים בסדקים, בחריצים, בין קפלי בד, בקופסות ועוד. הם מסתתרים בשעות האור ופועלים בשעות החשיכה. הם ניזונים מהדם שהם מוצצים והם מסוגלים לשרוד ללא תזונה גם מספר שבועות. הפשפשים אינם מסוגלים לנתר ממקום למקום, הם עוברים למקוות חדשים באמצעות העברת חפצים

 הדברת פשפשים צריכה להתבצע בכל מקום שנמצאו בו סימנים ונגיעות של פשפשים. לא מומלץ להדביר בחומרי ריסוס כימיים, הם עלולים לגרום נזק לסביבה ולדייריי הבית. במרכז הארצי להדברת פשפשים משתמשים בחומרי הדברה ירוקים וידידותיים לסביבה ובאמצעים נוספים.  בשל מחזור החיים של פשפש המיטה יש צורך לבצע פעולת הדברה לפחות פעמיים בהפסקה בת עשרה ימים עד שבועיים בין הדברה להדברה. רק בדרך זו נוכל להיות בטוחים, עד כמה שאפשר, כי הצלחנו להדביר גם את הפשפשים הבוגרים שנוצרו לאחר ההדברה הראשונה. במקומות שבהם יש פשפשים רבים המפוזרים במספר מקומות, ייתכן ויהיה צורך לבצע הדברות נוספות.

 בשנות החמישים הם היו בישראל, הם נעלמו בסוף המאה העשרים וחזרו שוב במאה העשרים ואחת. המומחים טוענים כי מגפת פשפש המיטה מתפשטת בישראל בשנים האחרונות ואם גם אתם חושדים כי פשפש המיטה הגיע אליכם הביתה, לפני שאתם מזמינים מדביר, חשוב שתדעו איך לזהות אותו ולהבדיל בין חרקים עוקצים אחרים.

  פשפש המיטה זיהוי – מהם הסימפטומים של הימצאותם בבית

 פשפש המיטה פעיל לאורך כל ימות השנה, בימי הקיץ החמים וגם בימי החורף הקרים. הם פעילים בעיקר בחדרי המיטות ובטמפרטורות של שמונה עשרה מעלות ויותר. הם אוהבים אור. הם פעילים בעיקר בלילה ונוטים להסתתר במקומות אפלים במשך היום.

  פשפש המיטה הוא חרק זעיר, בגודל של חמישה עד שישה סנטימטר וצבעו חום אדמדם.  ממדי הגוף הזעירים מאפשרים לפשפש המיטה להסתתר בחריצים, בסדקים, במזרונים, בין קפלי המזרון ואפילו בתוך השקעים החשמליים.

 הסימן הראשון המעיד על הימצאות פשפש המיטה הוא כתמי דם על המיטה. סימן נוסף הוא העקיצות של הפשפש. עקיצות הפשפש נמצאות בדרך כלל באזור פלג הגוף העליון, בראש או בזרועות. אם מצאתם עקיצות באיברים אחרים בגוף, כנראה שאלו לא עקיצות פשפש. העקיצות של הפשפשים לעומת עקיצות של חרקים אחרים הן גדולות יותר ונפוחות.

 אם אתם קמים בבוקר ומוצאים נשלים בצבע חלודה על המזרון, כנראה שאלו נשלים של פשפשים.

 פשפש המיטה זיהוי – כמה מילים על ההדברה

  ההדברה של פשפש המיטה היא הדברה סיזיפית ומתישה. חשוב להדביר את פשפש המיטה בכל אחד משלבי ההתפתחות, אך קשה במיוחד להדביר את הביצים בשל קליפתם העבה. אם לא נצליח להדביר את הביצים, הם ייהפכו מאוד מהר לפשפש בוגר. זו הסיבה שבמקרים רבים נדרש המדביר לבצע את פעולת ההדברה מספר פעמים.

 בעבר היו מדבירים את הפשפשים באמצעות שאיבה, אבל לא תמיד זה עזר מאחר והביצים של הפשפש דביקות מאוד. כיום את שואב האבק החליף הקיטור אשר גם מסיר את הפשפשים מהמיטה וגם משמיד אותם.

 

 

 

 

 דוד לוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב